Jauna ēra reģionālajā aviācijā
Senetjēnas jaunuzņēmums Eenuee ir izvirzījis mērķi pieņemt lielu izaicinājumu: līdz 2029. gadam pacelt gaisā lidmašīnu ar nosaukumu Gen-ee, kas būtu 100 % elektriska un spētu nobraukt 500 km, patērējot tikai pilienu parafīna.
Strauji mainīgajā aviācijas nozarē, ko raksturo nepieciešamība krasi samazināt CO₂ emisijas, šis projekts ir daļa no pasaules mēroga centieniem izgudrot ilgtspējīgus mobilitātes risinājumus, kas pielāgoti reālajām vietējām vajadzībām. Tas ir ne tikai tehnoloģisks jauninājums, bet arī stratēģiska likme uz reģionālo savienojumu nākotni.

Eenuee: ambīcijas, kas dzimušas Senetjēnā
Projekts Gen-ee ir Senetjēnas komandas ideja, kas ir apņēmusies reaģēt uz vienkāršu faktu: tradicionālais virszemes tīkls šobrīd atstāj novārtā daudzas vidēja lieluma pilsētas un lauku teritorijas.
Izstrādājot 30 līdz 50 sēdvietu elektrisko lidmašīnu, Eenuee mērķis ir atvērt šos reģionus, piedāvājot pieejamāku, klusāku un videi draudzīgāku gaisa transportu. Nav mazsvarīgi izvēlēties 500 km darbības rādiusu: tas atbilst lielākajai daļai īso iekšzemes un pārrobežu maršrutu, kas tradicionālajā aviācijā bieži vien ir visdārgākie un rada vislielāko piesārņojumu.

Gen-ee, 500 km darbības rādiuss un nulle parafīna: tehnoloģiskais izrāviens
Inovācijas pamatā ir elektriskais dzinējs. Atšķirībā no turbopropelleru vai reaktīvajiem lidaparātiem Gen-ee sola ievērojami samazināt ekspluatācijas izmaksas, novērst atkarību no degvielas un vienkāršot tehnisko apkopi.
Turklāt trokšņa līmenis ir daudz zemāks, kas atvieglo tā integrāciju sekundārajās lidostās vai lidostās, kas atrodas pilsētu centru tuvumā. No vides viedokļa ietekme ir tūlītēja: parafīna izzušana dod tiešu ieguldījumu gaisa transporta dekarbonizācijas mērķu sasniegšanā.
Galvenā problēma joprojām ir baterijas: enerģijas blīvums, uzlādes cikli un drošība lidojuma laikā joprojām ir jutīgi jautājumi. Taču straujais progresselektromobiļu jomā un cietvielu akumulatoru uzplaukums padara vēl ticamāku to palaišanu līdz 2029. gadam.
Kādas ir biznesa aviācijas perspektīvas?
Gen-ee ar tā 500 km darbības rādiusu neaprobežojas tikai ar reģionālajiem lidojumiem plašai sabiedrībai. Attiecībā uzaviation d’affairesir liela ietekme. Šāda tipa lidmašīnas varētu kļūt par efektīvu risinājumu īsiem biznesa pārlidojumiem, tieši savienojot divas reģionālās galvaspilsētas vai divas ekonomiskās zonas, nešķērsojot tradicionālos mezglus.
Tas arī papildinātu privāto reaktīvo lidmašīnu un helikopteru jau piedāvātos pakalpojumus, ieņemot starpposma pozīciju starp ātrumu no punkta līdz punktam un grupas lidojuma ekonomiju. Visbeidzot, tas atbilst arvien pieaugošajām uzņēmumu vēlmēm: nodrošināt transporta veidus, kas atbilst to saistībām attiecībā uz atbildīgu mobilitāti un ekoloģisko tēlu, ko tie vēlas radīt.
Vērienīgs ceļš
Gen-ee projekts, ko vada jaunuzņēmums Eenuee, simbolizē jaunu soli ceļā uzelektrisko aviāciju. Lai gan priekšā vēl ir daudz izaicinājumu – tehnoloģiskais briedums, aeronavigācijas sertifikācija, rūpnieciskais finansējums -, izredzes 2029. gadā ekspluatēt 30 līdz 50-vietīgu lidmašīnu bez petroleju degvielas nozīmē potenciālu izrāvienu mūsu domāšanā par gaisa transportu.
Gan biznesa aviācijā, gan reģionālajos ceļojumos šī inovācija ilgtermiņā varētu mainīt efektivitātes, ilgtspējas un pieejamības līdzsvaru.
Nepieciešams cenas aprēķins?
Kāpēc izvēlēties AEROAFFAIRES savām gaisa misijām?
Kamēr mēs gaidām šo inovāciju ienākšanu AEROAFFAIRES piedāvā risinājumus, kas pielāgoti visām vajadzībām. Mūsu jaunākās paaudzes privāto reaktīvo lidmašīnu flote ir optimizēta degvielas patēriņa un komforta ziņā, ar helikopteru pārvadājumiem varam ātri savienot slēpošanas kūrortus, Vidusjūras kūrortus vai Eiropas galvaspilsētas, un mūsu integrētais komercbiļešu pārdošanas pakalpojums vienkāršo kombinēto ceļojumu organizēšanu.
Mēs arī rūpējamies par vides aizsardzību, un compensation carbone attiecas uz visiem mūsu lidojumiem. Jau vairāk nekā 30 gadus mēs atbalstām vadītājus, uzņēmējus, sportistus un slavenības, piedāvājot viņiem ekskluzīvu pakalpojumu – īpašu padomdevēju katrai misijai.