No 2019. līdz 2022. gadam biznesa aviācijas nozare ir piedzīvojusi vairākus vēsturiskus gadus. Privātā aviācija piesaistīja jaunus klientus Kovid laikā. Uzņēmējdarbības aviācijas nozares rādītāji 2023. gadā norāda uz vēl nebijušu līmeni. Pēc turbulences perioda un aktivitātes palēnināšanās 2022. gada beigās visi biznesa aviācijas tirgus dalībnieki ir pievērsuši uzmanību 2023. gada tendencēm. vai 2023. gads biznesa aviācijai būs pacelšanās gads, vai arī izaugsmes turpināšanās gads? Kādi būs 2022. gada rezultāti šajā nišas tirgū? Kādi izaicinājumi gaidāmi gaisa kuģu ražotājiem, aviokompānijām un brokeriem? AEROAFFAIRES atskatās uz 2022. gadu un dalās ar tendencēm, kas noteiks biznesa aviāciju 2023. gadā.
2022. gads biznesa aviācijas nozarei bija netipisks:
Rekordliels pieprasījums pēc privātiem lidojumiem 2022. gadā.
Aviācijas datu speciālists WingX nupat ir atklājis globālos rādītājus par biznesa aviāciju. Globālais biznesa aviācijas tirgus 2022. gada beigās pieaugs par 10 %. Eiropā biznesa aviācijas tirgus ir attīstījies ļoti labi. Patiešām,EBAA (Eiropas Biznesa aviācijas asociācija) ir paziņojusi par 11,8 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2021. gadu. Kopumā Eiropā šogad tika reģistrēti 793 152 lidojumi. Neraugoties uz šiem labajiem rādītājiem, nozares dalībnieki (gaisa pārvadājumu brokeri un aviosabiedrības) atzīmē palēnināšanos. Tiek lēsts, ka kopš 2022. gada oktobra šis pieaugums ir 13,6 %. Par šo palēnināšanos nav pamata uztraukties. Tā ir parādība, kas bija raksturīga iepriekšējiem 3 gadiem. Nē, privātās lidmašīnas nav mirušas.
Parīzes Le Buržē lidosta ir dinamiskāko lidostu saraksta augšgalā Eiropā. Saskaņā ar tīmekļa vietnes EBAA datiem tās satiksme ir palielinājusies par 24,1 %. Arī Londonas (Farnboro un Lutonas lidosta) un Šveices (Ženēvas Cointrin un Cīrihes lidosta) lidostas 2022. gadā ir starp visstraujāk augošajām lidostām. Visbeidzot, 10. vietā ir Stambulas Ataturkas lidosta, kuras satiksmes pieaugums 2022. gadā ir 17,6 %.
Biznesa aviācijas tirgu satricina “reaktīvo lidmašīnu trieciens”:
Lai gan Eiropā vasara ir pašā plaukumā, “jet bashing” ir uzaicinājis sevi uz šo 2022. gada vasaru. Ar privāto lidmašīnu izmantošanu saistītie strīdi ir uzliesmojuši bez brīdinājuma. Daži politiķi ir uzkurinājuši liesmas, ierosinot regulēt, aplikt ar nodokļiem vai pat aizliegt privātās lidmašīnas. Lai aizstāvētu šo ražošanas rīku, uzstājās biznesa aviācijas nozares dalībnieki. Tā bija lieliska iespēja izskaidrot šā aviācijas veida priekšrocības un pateikt nē “Flygskam” – kaunam par lidošanu. Tā uzstājāsIsabelle Clerc,AEROAFFAIRES izpilddirektors, kuru bija uzaicinājuši lielākie plašsaziņas līdzekļi. M6, TF1 un BFM viņai deva vārdu. Viņa varēja paskaidrot, ka biznesa aviācijai ir jāturpina būt par produktivitātes avotu tiem, kas to izmanto.
“Jet bashing” ir kritika par privāto lidmašīnu izmantošanu, parasti vides apsvērumu dēļ. Kritiķi apgalvo, ka pārmērīga privāto lidmašīnu izmantošana veicina siltumnīcefekta gāzu emisijas un gaisa piesārņojumu un ka tas ir īpaši bezatbildīgi laikā, kad vides problēmas kļūst arvien svarīgākas.
Saspringts ekonomiskais un politiskais konteksts, kas 2022. gada nogalē ir satricinājumu avots:
- Konflikts Ukrainā, kas negatīvi ietekmēs aviosabiedrību nozari:
Iznīcināšanās, kas izraisījaAntonov-225leģendārās un stratēģiski svarīgās Ukrainas kravas lidmašīnas iznīcināšana ir izraisījusi virkni sankciju pret Krieviju.
Kopš 2022. gada februāra ir palielinājies pārlidojumu aizliegumu skaits. Iniciatori bija Lielbritānija, kam sekoja ASV, Eiropa un Kanāda, gaisa telpa pakāpeniski tika slēgta visām Krievijas lidmašīnām. apmaiņā pret sankcijām tām tika liegts lidot virs šīm valstīm un kontinentiem. Krievija ātri atbildēja, aizliedzot pārlidojumus pār savu teritoriju.
Šī atklātā karadarbība gaisa telpā kļūst par īstām galvassāpēm biznesa aviācijas uzņēmumiem. Tiem nepārtraukti nākas pārskatīt lidojumu maršrutus. Daži maršruti tiek pagarināti, tādējādi palielinot privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu cenas.
- Valūtas kursu svārstības nav labvēlīgas biznesa aviācijai.
Aviokompānijas ir ļoti pakļautas valūtas kursu svārstībām. Tām ir izmaksas ārvalstu valūtās un ieņēmumi vietējā valūtā. Kā piemēru var minēt degvielas izmaksas, gaisa kuģu iegādes izmaksas un tehniskās apkopes izmaksas. Valūtas kursa svārstībām ir būtiska ietekme uz aviosabiedrību izmaksām un peļņu.
Šogad, 2022. gadā, valūtas maiņas kurss aviosabiedrībām ir bijis nelabvēlīgs. Tā rezultātā ir palielinājušās to darbības izmaksas, samazinot peļņas maržas.
- Ārkārtas degvielas cenu pieaugums 2022. gadā.
Degviela veido aptuveni 30 % no aviosabiedrību darbības izmaksām. Uzņēmējdarbības aviācijas nozarē 2022. gadā strauji pieaugs parafīna cena. Tāpat kā komerciālajā aviācijā, arī šajā nozarē nebūs iespējams izvairīties no šī pieauguma ietekmes uz privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu cenām.
Tiek lēsts, ka līdz 2022. gadam naftas cena pieaugs par 80 %. Naftas barela cena ir pieaugusi no 75 dolāriem līdz 135 dolāriem, sasniedzot augstāko līmeni. Papildus tam ir Eiropas embargo Krievijas bareliem, kas palielina degvielas cenas. Šī tendence varētu turpināties arī 2023. gadā.
2023. gadā biznesa aviācija saskarsies ar vairākiem izaicinājumiem:
Atgūstiet sabiedrības sirdis, koncentrējoties uz inovatīviem projektiem:
Aviācijas tirgu, jo īpaši privāto aviāciju, ir skāruši reaktīvo lidmašīnu un kauns par lidošanu. Tā rezultātā visai nozarei ir nācies attaisnot savu pozīciju un atgūt sabiedrību, kas nav tās klientu bāze. Tas ir bīstams stila vingrinājums, un to var panākt tikai ar komunikācijas un piemēra palīdzību.
Plaša sabiedrība nav biznesa aviācijas klienti. Tomēr tai ir iespējas, izmantojot tās izdarīto spiedienu, ietekmēt biznesa un privāto klientu uzvedību. Aviokompāniju starpnieki, piemēram, AEROAFFAIRES un aviosabiedrības, to labi apzinās. Isabelle Clerc uzņēmumaAEROAFFAIRES izpilddirektors stāsta, ka “privātās lidmašīnas īpašumtiesības vairs nav gaisā. Mēs redzam jaunu tendenci. Daži īpašnieki atsakās no savām lidmašīnām par labu līzingam, lai iegūtu lielāku konfidencialitāti ”
Lai atgūtu plašu sabiedrības daļu, aviācijas nozares dalībnieki nežēlo komunikācijas līdzekļus. Tā tiek izceltas gaisa kuģu ražotāju iniciatīvas un apņemšanās samazināt oglekļa dioksīda emisijas. Visa aeronautikas nozare uzlabo savu tēlu, ieguldot līdzekļus mežu atjaunošanas un oglekļa atpirkšanas programmās. AEROAFFAIRES ir bijis līderis šajā jomā, veidojot ciešu partnerību ar EcoTree.
Reaktīvo lidmašīnu iznīcināšanai ir vēl viens pozitīvs aspekts, un tas ir inovāciju paātrināšana. Nākotnes lidmašīnas jau parādās. Daudzi “zaļo lidaparātu” projekti, piemēram, eVtol projekts, ir kļuvuši populāri vai 10 autres projets innovants. Ekoloģiskas lidmašīnas un CO2 emisiju samazināšana ir galvenie izaicinājumi, ar kuriem lidaparātu ražotāji saskarsies 2023. gadā un turpmāk.
SAF izmantošanas paātrināšanas nozīme aviācijā 2023. gadā.
SAF (sintētiskā aviācijas degviela) ir alternatīva degviela. To ražo no atjaunojamiem resursiem, piemēram, augiem, aļģēm un organiskajiem atkritumiem. To ražo, pārvēršot biomasu degvielā. Tas var ietvert tādus posmus kā fermentācija, destilācija un katalīze. Viena no svarīgākajām FAS priekšrocībām ir tā, ka, salīdzinot ar tradicionālo aviācijā izmantojamo degvielu, tā ievērojami samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas.
Ir vairāki iemesli, kāpēc SAF izmantošana ir uzmanības centrā. Tas tiek uzskatīts par ideālu risinājumu, lai samazinātu aviācijas ietekmi uz vidi. Visa nozare liek lielas cerības uz šo jauno enerģiju. Pirmkārt, SAF var ražot no atjaunojamiem resursiem. Tas nozīmē, ka tas nerada CO² emisijas, kas saistītas ar tradicionālo degvielu ieguvi un pārstrādi. Turklāt FAS tiek uzskatīts par aizstājējdegvielu, kas ir saderīga ar esošajiem dzinējiem. Tāpēc, lai to izmantotu, nav jāiegulda līdzekļi dārgās tehnoloģijās. Gaisa kuģu ražotāji to novērtē.
Tiek lēsts, kalīdz 2050. gadam 63 % no degvielas veidos SAF. Šāds pieaugums ir saistīts ar Eiropas Komisijas aviācijas nozarei uzliktajiem pienākumiem.
Tomēr jāatzīmē, ka FAS ražošana vēl nav pietiekami attīstīta, lai pilnībā aizstātu tradicionālo degvielu. Ražošanas izmaksas joprojām ir augstākas nekā tradicionālajām degvielām. Tāpēc ir svarīgi turpināt ieguldījumus pētniecībā un attīstībā. Mērķis ir palielināt FAS ražošanu un padarīt šo alternatīvu pieejamāku un konkurētspējīgāku.
Nepieciešamība pievērsties videi nekaitīgai aviācijai: garantēt biznesa aviācijas nākotni.
Privāto lidmašīnu izmantošana biznesa ceļojumiem veicina siltumnīcefekta gāzu emisijas un gaisa piesārņojumu. Uzņēmumi un privātpersonas, kas izmanto privātās lidmašīnas, arvien vairāk apzinās šo ietekmi. Viņi cenšas samazināt savu oglekļa dioksīda emisiju, izmantojot videi nekaitīgākus lidaparātus un ierobežojot nevajadzīgu lidojumu skaitu. Tāpēc aviācijas nozarei ir jāpielāgojas šim izaicinājumam, piedāvājot “zaļo” aviāciju. Ar “zaļo” privāto aviāciju apzīmē tādu privāto gaisa kuģu izmantošanu, kuriem ir mazāka ietekme uz vidi nekā tradicionālajiem gaisa kuģiem. Ir vairāki veidi, kā sasniegt šo mērķi:
- Alternatīvo degvielu izmantošana: Izmantojot alternatīvas degvielas, piemēram, FAS vai elektroenerģiju, var ievērojami samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas.
- Degvielas patēriņa efektivitātes uzlabošana: “zaļajos” gaisa kuģos var izmantot tehnoloģijas, kas uzlabo degvielas patēriņa efektivitāti. Tās ietver efektīvāku dzinēju izmantošanu, vieglu materiālu izmantošanu gaisa kuģu konstrukcijā un modernas enerģijas pārvaldības sistēmas.
- Maršrutu optimizācija: “zaļie” gaisa kuģi var izmantot tehnoloģijas, lai optimizētu lidojumu maršrutus. Tas ļauj samazināt lidojuma laiku un attālumu.
- Lidostu optimizācija: lielākie lidostu nozares uzņēmumi, piemēram, EDEIS AEROPORTS un Vinci AEROPORT, strādā, lai veicinātu vides saudzēšanu lidostās. Infrastruktūras tiek pārveidotas, lai pilnībā risinātu vides problēmas. Edeis ir izveidojis GREEN BUILD’ing pakalpojumu, lai attīstītu videi draudzīgas lidostas.
2023. gadā ES un ASV uzņēmējdarbības aviācijas jomā būs vērojamas atšķirīgas tendences.
Paredzams, ka biznesa klienti turpinās izmantot biznesa aviāciju.
Ir grūti precīzi prognozēt, kas būs biznesa aviācijas klientu bāze 2023. gadā. Tas būs atkarīgs no daudziem faktoriem, piemēram, no globālās ekonomiskās situācijas attīstības un ceļošanas ierobežojumiem saistībā ar COVID-19 pandēmiju. Tomēr mēs varam sagaidīt, ka biznesa aviācijas klientu bāze turpinās diversificēties. Kā tas notiks? Tā kā dažādu nozaru un dažāda lieluma uzņēmumi atklās privāto lidmašīnu izmantošanas priekšrocības darījumu ceļojumiem.
Visticamāk, lielie uzņēmumi turpinās izmantot privātus gaisa kuģus darījumu braucieniem. Tas ietaupa laiku un palielina produktivitāti. Arī mazāki uzņēmumi, iespējams, būs vairāk ieinteresēti izmantot privātās lidmašīnas. Aizvien straujāk attīstās lojalitātes programmas, piem Flying Jet CardAEROAFFAIRES . Citas prakses, piemēram, daļēja privāto lidmašīnu izmantošana un privāto lidmašīnu koplietošana, kļūst arvien populārākas un pieejamākas. 2023. gadā viena no jaunajām tendencēm biznesa aviācijas nozarē būs pastāvīgs pieprasījums no biznesa klientu puses, kuri ir pārliecināti par šī mobilitātes līdzekļa priekšrocībām.
Ārvalstu klientu atgriešanās Eiropā.
Daudzas nozares, tostarp tūrisms, viesnīcu nozare un biznesa aviācija, cer, ka 2023. gadā Eiropā atgriezīsies Āzijas un Amerikas klienti.
Pēc trīs gadus ilgušās stingrās kova politikas, kas aizliedza jebkādus ceļojumus no valsts, Ķīnas robežu atvēršana ir lieliska ziņa biznesa aviācijai. Rezultātā šajā tirgū vajadzētu pieaugt pieprasījumam no šiem reģioniem un uz tiem. Ņemot vērā pašreizējo situāciju Ķīnā attiecībā uz Kovid, šis skaitlis jāuztver piesardzīgi. Ķīnieši ir lielākie tērētāji tūrismam (255 miljardi ASV dolāru 2019. gadā vien) salīdzinājumā ar 127 miljardiem ASV dolāru amerikāņiem.
Biznesa aviācijas nozares dalībnieki ir cieši pievērsušies šiem diviem kontinentiem, kas varētu veicināt privāto reaktīvo lidmašīnu tirgus izaugsmi. Nākamie mēneši būs izšķiroši, lai apstiprinātu šīs 2023. gada tendences biznesa aviācijas nozarē.
Uzņēmējdarbības aviācijas tirgus dalībnieku koncentrācija un pārstrukturēšana.
Ņemot vērā, ka aviācijas nozarē darbojas vairāk nekā 2000 dalībnieku, kas nodrošina 449 000 darbvietu (2021. gadā), un ņemot vērā neskaidro globālo situāciju, pašlaik sadrumstalotajam privātās aviācijas tirgum 2023. gadā jāturpina mainīties. Pēc VistaJet veiktās Air Hamburg pārņemšanas 2022. gadā piemēra 2023. gadā būtu jāpalielinās pārņemšanas un grupējumu skaitam. Šāda dalībnieku koncentrācija palīdzēs nodrošināt atsevišķu aviosabiedrību rentabilitāti. Šādā veidā tiks labāk absorbētas pieaugošās izmaksas un optimizētas gaisa kuģu ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas.
Aviokompāniju ražotāji cītīgi strādā, lai piedāvātu arvien inovatīvākus un efektīvākus gaisa kuģus.
Neatkarīgi no tā, vai tie ir Boeing, Dassault vai Gulfstream, šie trīs aviācijas nozares giganti divkāršo savus centienus, lai izceltos no citiem. Tas ļauj tiem 2023. gadā noturēties sacensībā par privāto reaktīvo lidmašīnu tirgu. Tie pielāgojas rītdienas izaicinājumiem, atklājot :
- inovatīvākus
- efektīvāku
- kas iet arvien tālāk un tālāk
- patērējot mazāk degvielas un emitējot mazāk oglekļa dioksīda.
2021. gadā parādījās Falcon 10X, kam cieši sekoja konkurents G800 no Gulfstream. 2022. gadā Bombardier izvirzījās priekšplānā, paziņojot par Global 8000. Tādējādi privāto reaktīvo lidmašīnu ražošana un piegāde ir tendence, kurai 2023. gadā vajadzētu nostiprināties biznesa aviācijas tirgū. Tādējādi sagaidāms, ka privātās aviācijas nozarei pieejamo lidaparātu flotei pievienosies arvien vairāk tehnoloģisku dārgakmeņu.
ASV biznesa aviācijas tirgus pieaugošas prognozes.
Saskaņā ar Meeting Spotlight, ACJ (Airbus Coporate Jet) aptaujāja 100 augstākā līmeņa vadītājus ASV par biznesa aviācijas tendencēm 2023. gadā. Šo uzņēmumu ieņēmumi pārsniedz 500 miljonus ASV dolāru. Respondentu vidū bija izpilddirektori, finanšu direktori, valdes locekļi un augstākā līmeņa vadītāji. Pētījums atklāj, ka 2023. gadā biznesa aviācijas tirgum arī turpmāk vajadzētu attīstīties labi. Patiešām, 89 % aptaujāto uzskata, ka 2023. gadā viņi atkal izmantos biznesa aviācijas pakalpojumus. Viņi atzīst, ka kopš Kovid 19 krīzes ir kļuvuši “atkarīgi” no šī mobilitātes līdzekļa, kas viņiem piedāvā reālu produktivitātes pieaugumu salīdzinājumā ar tradicionālo komerciālo aviāciju. Amerikas Savienotajās Valstīs pieprasījuma tendence pēc privātiem lidojumiem neapšaubāmi būs labvēlīga biznesa aviācijai.
Kādus secinājumus varam izdarīt no 2023. gada uzņēmējdarbības aviācijas tendencēm?
Kā liecina visas šīs tendences, 2023. gads biznesa aviācijas nozarei sagādās daudz pārsteigumu. Ņemot vērā saspringto ģeopolitisko situāciju, pasaules ekonomikas problēmas un preču cenu pieaugumu, Eiropa cer, ka 2023. gadā privāto reaktīvo lidmašīnu lidojumu pieprasījumu palielinās Āzijas un Amerikas klienti. Biznesa aviācijai piedurknē ir ne viens vien triks, lai atjaunotu savu tēlu un turpinātu būt nākotnes mobilitātes ainavas sastāvdaļa. Portālam AEROAFFAIRES 2023. gads būs “zaļā” paātrinājuma gads. Aviācijas brokeru uzņēmums pastiprinās savus centienus, sistemātiski piedāvājot virkni videi draudzīgāku lidaparātu (turbopropelleru vai lidaparātu, kas izmanto FAS). Visbeidzot, uzņēmums, kas ir celmlauzis vides aizsardzības jomā, turpinās iesaistīt savus klientus, izmantojot EcoTree programmu un klientu investīcijas Francijas mežos.
Nepieciešams iznomāt privātu lidojumu? Mūsu komanda ir pieejama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā un 7 dienas nedēļā, lai atbildētu uz visiem jūsu pieprasījumiem. Ātri saņemiet piedāvājumu, izmantojot mūsu veidlapu devis en ligne, vai sazinieties ar mums tieši pa tālruni +33 (0)1 44 09 91 82 vai pa e-pastu charter@aeroaffaires.com.