Aviācija ir Francijas ekonomikas pīlārs, un ne bez iemesla. Pēdējos gados aviācijas nozare ir mainījusi savu veidolu, lai risinātu mūsdienu izaicinājumus. Mūsdienās ilgtspējīga attīstība un klimata pārmaiņas ir divi galvenie izaicinājumi, ar kuriem saskaras aviācija. Tiek lēsts, ka šobrīd aviācija rada 2 % no siltumnīcefekta gāzu emisijām. Tāpēc aviācijas nozarei ir liela nozīme CO2 emisiju samazināšanā. Kādi projekti tiek īstenoti, lai risinātu šīs jaunās problēmas? Kādas ir rītdienas privātās lidmašīnas?Iepazīstieties ar 10 inovatīvākajiem nākotnes privāto lidmašīnu projektiem.
Elektriskās lidmašīnas:
ALICE no EVIATION
Alise ir Izraēlas elektriskās lidmašīnas projekts. Lidmašīnā var sēdēt aptuveni 9 pasažieri, un tā ir pilnībā elektriska. Alice nesen veica savu pirmo lidojumu – 8 minūšu lidojumu 3500 m augstumā. Alice ir Eviation Aircraft projekts, kas paver gaišu nākotni elektriskajiem lidaparātiem un biznesa aviācijai.
“Šis revolucionārais solis veicinās inovācijas ilgtspējīgā gaisa transportā un nākotnē noteiks gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus. ” sacīja Aviācijas vadītājs Gregorijs Deiviss
Uzziniet vairāk par projektu mūsu rakstā vietnē Alice.
Pilsēta Airbus
Tāpat kā AAM (Advanced Aerial Mobility), arī šisAirbus projekts varētu kļūt par daļu no mūsu civilizācijas vēstures un mūsu pārvietošanās veida. Šī projekta mērķis ir lidot 2024. gada olimpisko spēļu laikā. Aeronautikas giganta Airbus projekts City Airbus ir pilnībā elektrisks lidaparāts, kas var pārvadāt 4 pasažierus un sasniegt ātrumu 120 km/h.
Par šo mašīnu tika paziņots 2015. gadā, un tai jau ir pēctecis, ko sauc City Airbus NextGen. Tās mērķis ir izstrādāt arvien vairāk elektrisku ceļošanas risinājumu un nākotnē iekarot tirgus daļu elektriskās aeronautikas jomā, kas drīzumā sasniegs masveida patēriņu.
eVTOL
EVTOL ir lidaparāta veids, kura īpašā iezīme ir vertikāla pacelšanās un nosēšanās. Šis termins attiecas uz visu pašlaik izstrādājamo lidaparātu grupu, jo īpaši pateicoties iepriekš minētajam Airbus un projektam City Airbus. Šie lidaparāti ir paredzēti dzīvei nākotnes pasaulē un darbojas 100 % elektriski. Šie lidaparāti ir daļa no AAM jeb uzlabotas gaisa mobilitātes.
Pipistrel Velis electro
Šis ir pirmais sertificētais elektriskais lidaparāts Eiropā. Velis Electro ir divvietīgs lidaparāts, kas galvenokārt paredzēts pilotu apmācībai. Pipistrel Velis Electro var ekspluatēt komerciālos nolūkos, un tas ir pilnībā apstiprināts pilotu apmācībai. Uzņēmums plāno šogad klientiem septiņās valstīs piegādāt vairāk nekā 30 eksemplāru.
AURA AERO
Šis Tulūzā bāzētais uzņēmums ražo elektriskos reģionālos lidaparātus biznesa un privātai aviācijai, kravu aviopārvadājumiem un komerciālajai aviācijai. Aura Aero mērķis ir piedāvāt plašu elektrisku lidaparātu klāstu visiem lietojumiem un neierobežot elektrisko tehnoloģiju attīstību ar vienu lidaparātu modeli.
Ar ūdeņradi darbināmas privātās lidmašīnas
Beyond aero
Beyond aero ir pirmā lidmašīna, kas darbojas ar ūdeņradi. Francijas prezidents Emanuels Makrons bija tas, kurš vēlējās, lai pirmā ar ūdeņradi darbināmā lidmašīna būtu Francijas nākotne. Tieši to ir izdarījusi kompānija Beyond aero. Projektu nodibināja Eloa Gijotēna, aviācijas entuziaste, kura sapņoja īstenot savu aizraušanos, vienlaikus ievērojot vides vērtības.
Airbus un tāsZEROe lidmašīnu programma
Līdz 2035. gadam lidmašīnu ražotājs Airbus vēlas, lai gaisā lidotu ar ūdeņradi darbināmas, CO2 neitrālas lidmašīnas.
No šā brīža līdz 2025. gadam lidmašīnu ražotājs izveido sistēmu, lai ar ūdeņradi darbinātu vienu no lidmašīnas 4 dzinējiem. Kā norāda ražotājs, projekta ietvaros “tiks noteiktas ūdeņraža dzinēja specifikācijas, pārraudzīti lidojuma testi un nodrošināts izmēģinājumu stends, lai A380 varētu testēt ūdeņraža dzinēju kreisēšanas fāzē”.
Pārējie 4 dzinēji, kas atrodas zem spārniem, ūdeņraža dzinēja testa fāzēs joprojām darbojas normāli.
Hibrīdās privātās lidmašīnas
Voltaero
Voltaero ir uzņēmums, kura mērķis ir izstrādāt nākotnes lidmašīnas. Uzņēmums ir izvēlējies izstrādāt modeli, ko var izmantot vispārējā aviācijā un visu veidu darbībās, bet galvenokārt pasažieru pārvadājumos.
To galvenais prototips ir cassio dzinējs. Viņu modelis piedāvā daudz iespēju.
- Īsām pacelšanās un nosēšanās reizēm – 100 % elektriskā piedziņa.
- Viegla hibrīddzinējsistēma īsiem un reģionāliem lidojumiem
- Vidēja attāluma reģionālajiem lidojumiem – smagā hibrīda dzinēja sistēma
E-Fan X
E-Fan X projekts ir kopuzņēmums, kurā piedalās 3 labi pazīstami uzņēmumi: Airbus, Rolls-Royce un Siemens. To projekta mērķis ir izveidot hibrīdelektrisku pasažieru lidmašīnu. Šī sadarbība ir veids, kā apmācīt nākamos inženierus elektrisko lidmašīnu konstruēšanā un padarīt to konstrukciju plaši izplatītu. Šiem rūpniekiem tas ir īsts tour de force, un tas ir labākais veids, kā nodrošināt, lai elektriskā enerģija iekarotu savu vietu.
Cessna 337 skymaster hybrid
Cessna 337 skymaster parasti netiek būvēts kā elektrisks lidaparāts. Tomēr Ampaire uzņēmums, lai veiktu komerciālus lidojumus, pārveidoja šo modeli par hibrīdelektrisku lidmašīnu, kas sākotnējos testos darbojas tikpat labi kā parasta lidmašīna un kas pievienosies vietējās aviokompānijas flotei. Šī modifikācija paver mums iespēju darīt lietas citādāk šāda tipa lidmašīnām un tuvsatiksmes aviācijā.
Neraugoties uz reaktīvo lidmašīnu iznīcināšanas tendencēm, privātajai reaktīvajai lidmašīnai ir nākotne arī turpmākajos gados. Aeronautikas nozare kārtējo reizi pierāda, ka tā prot iet līdzi laikam un izgudrot sevi no jauna, lai pielāgotos šodienas izaicinājumiem un paredzētu rītdienas izaicinājumus.
AEROAFFAIRES, mēs esam pieejami 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, tostarp brīvdienās un svētku dienās. Mēs ātri atbildēsim uz jūsu pieprasījumu, rakstot uz devis en ligne, zvanot pa tālruni +33 1 44 09 91 82 vai rakstot uz e-pastu: charter@aeroaffaires.com.